Blisko 90 mln transakcji BLIKIEM w pół roku – tyle ile w całym roku 2018

16 0
BLIK staje się coraz chętniej wybieranym narzędziem płatności. W drugim kwartale 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali 50 milionów transakcji. Płatności mobilne BLIK są uznawane przez kupujących za najwygodniejszą formę płacenia w internecie. W pierwszym półroczu tego roku BLIKIEM wykonano blisko 90 mln transakcji – tyle, ile w rekordowym 2018 roku.

BLIK zamknął drugi kwartał 2019 roku rekordami transakcji we wszystkich kanałach. 35 mln transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to ponad 70% wszystkich transakcji. Drugim najchętniej wybieranym sposobem na korzystanie z BLIKA były wypłaty z bankomatów. Ich było 6 mln. Płatności w tradycyjnych terminalach było aż 5 mln (niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale). Użytkownicy wykonali także 3,6 mln przelewów na numer telefonu BLIK.

Polacy pokochali BLIKA i wciąż – z kwartału na kwartał – używają go coraz częściej. Zamknęliśmy pierwsze półrocze z poziomem transakcji porównywalnym z tym za cały ubiegły rok. To blisko 90 milionów transakcji. W internecie BLIK jest też regularnie wybierany przez użytkowników częściej niż karty płatnicze. Ten trend się utrzymuje, co potwierdzają dane NBP. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności BLIK.

Liczba płatności BLIKIEM w internecie wzrosła o 16%. Rok do roku wzrost wyniósł aż 168%. Drugim najpopularniejszym kanałem dla BLIKA pozostają wypłaty i wpłaty z bankomatów. Ich wzrost to 28% w stosunku do pierwszego kwartału i 73% rok do roku. Spektakularnie wzrosła też liczba płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych. Było ich o 79% więcej niż w pierwszych trzech miesiącach tego roku i aż o 363% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przelewów na numer telefonu było o 38% więcej kwartał do kwartału i 265% więcej niż w zeszłym roku.

 

 

W drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 545 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. W najlepszym dniu kwartału odnotowano najlepszy, pojedynczy dzień w historii BLIKA – 759 tys. transakcji!

BLIK jest obecnie dostępny praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowości mobilnej w Polsce. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie trafiło pod koniec kwartału także do klientów banków spółdzielczych z Grupy SGB. To ważne, że bankowość spółdzielcza sięga po najlepsze innowacje płatnicze. BLIK jest dzięki temu dostępny dla klientów nawet z najmniejszych miejscowości. Nadal widzimy ogromny potencjał w rozwijaniu możliwości, jakie daje BLIK. Intensywnie pracujemy nad umożliwieniem płacenia BLIKIEM w zagranicznych serwisach internetowych, z których chętnie korzystają Polacy. – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

Dzięki BLIKOWI Polacy mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, płacić w internecie i tradycyjnych sklepach, wypłacać gotówkę z bankomatów oraz przelewać pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z  najwygodniejszych i najbezpieczniejszych metod płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

 

 

Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A, a od teraz także w bankach spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *