Biznes chętniej sięga po mobilne rozwiązania komunikacyjne

114 0

SMS mobile_texting2

 

Z badania przeprowadzonego przez analityków z firmy badawczej IDC wśród respondentów z przedsiębiorstw w USA, Wielkiej Brytanii oraz ośmiu krajach europejskich wynika, że mobilne rozwiązania komunikacyjne są chętnie wykorzystywane do usprawniania procesów biznesowych w obszarze obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej oraz sprzedaży i marketingu.  82 procent badanych reprezentujących firmy z branży nowoczesnych technologii wskazało SMS, jako skuteczne narzędzie powiadamiania klientów, a 59 procent respondentów w Wielkiej Brytanii uważa, że komunikacja mobilna ma kluczowy wpływ na zwiększenie świadomości marki wśród klientów.

 

Zdaniem 72 procent ankietowanych firm komunikacja mobilna posiada istotny lub główny wpływ na relacje z klientami. Do najczęściej wskazywanych przez firmy zastosowań mobilnych rozwiązań komunikacyjnych należały m.in. przypomnienia o wizytach, informacje o aktualnym statusie zamówień, powiadomienia o przesyłkach, ofertach specjalnych oraz przypomnienia o zapłacie. Z raportu IDC wynika, że SMS-y i powiadomienia PUSH służą również jako narzędzie badania klientów. Według ustaleń analityków najczęściej takie projekty prowadzą firmy z branż takich jak media i rozrywka, usługi finansowe, turystyczna oraz ochrony zdrowia.

 

21 procent ankietowanych pracowników działów zarządzania zasobów ludzkich zadeklarowało w badaniu, że wykorzystuje SMS-y do komunikacji z pracownikami, 15 procent za ich pośrednictwem optymalizuje komunikację z pracownikami w terenie, natomiast 14 procent za pośrednictwem wiadomości tekstowych prowadzi działania na rzecz pracowników. Działy Zasobów Ludzkich wykorzystują kanał mobilny, aby dostarczać pracownikom bieżących informacji, które wspierają  osiąganie celów biznesowych. Firmy  wykorzystują SMS-y do zarządzania pracownikami mobilnymi, monitorowania czasu pracy, prowadzenia badań ankietowych wśród pracowników, czy też uwierzytelniana logowania do systemów informatycznych. Ponadto za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych firmy przesyłają pracownikom alerty bezpieczeństwa, powiadomienia, komunikaty biznesowe.

 

SMS-y, powiadomienia PUSH oraz e-mail pełnią ważną rolę w obszarze marketingu i sprzedaży. 59 procent respondentów w UK uważa, że komunikacja mobilna ma istotny lub kluczowy wpływ na zwiększenie świadomości marki wśród klientów, a 69 procent respondentów w Europie jest zdania, że komunikacja mobilna w znaczący sposób wspiera wielokanałową dystrybucję usług i produktów przez Internet, katalog oraz sklep. 87 procent ankietowanych firm z branży turystycznej prowadzą pilotaż lub wprowadzają programy z obszaru marketingu mobilnego, które dotyczą promocji dla klientów.

źródło: Infobip

Related Post

T-Mobile zachęca kibiców Legii

Posted by - 24 lutego 2015 0
Klienci T-Mobile, którzy interesują się piłką nożną mogą kibicować Legii Warszawa w czwartkowym spotkaniu w ramach europejskich rozgrywek bez względu na to,…

BOK a sprawa chomika

Posted by - 10 marca 2015 0
Wszyscy narzekają na pracę w Biurze Obsługi Klienta operatorów komórkowych. Przynajmniej narzekają ci, których o to spytali dziennikarze przy realizacji…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *