Apple nowym liderem na rynku wereables

168 0

Rynek wereables ma się bardzo dobrze. Według najnowszego raportu Strategy Analytics w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż ubieralnych gadżetów wzrosła o 21% w stosunku do analogicznego okresu minionego roku. Co więcej nowym liderem sprzedaży zostało Apple.

Apple Watch 2
Apple Watch 2

W okresie od 1 stycznia do 31 marca bieżącego roku sprzedano 22 miliony wereables (18 milionów w tym samym okresie 2016 roku). Apple udało się sprzedać aż 3,5 miliona urządzeń co przekłada się na 15,9% udział w rynku, jednocześnie producent zanotował 59% wzrost sprzedaż w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016.

Drugą lokatę ponownie zajmuje Xiaomi, które sprzedało 3,4 miliona urządzeń (0,4 miliona mniej niż w pierwszym kwartale 2016 roku) co stanowi 15,5% rynku i nieznacznie ustępuje Apple.

Dotychczasowemu liderowi – Fitbit’owi udało się sprzedać zaledwie 2,9 miliona urządzeń (13,2% udział w rynku). Warto podkreślić, że pierwszym kwartale 2016 roku Fitbit liderował z 4,5 milionami sprzedanych wereables, więc w wypadku tej firmy mówimy o 36 % spadku sprzedaży.

Cieszy mnie coraz lepsza kondycja rynku wereables, nie dziwi też stabilna druga lokata Xiaomi, Chińczycy może i tworzą głównie proste urządzenia, ale przy tym niedrogie i solidne. Fitbit musi koniecznie coś zrobić jeśli chce wrócić na fotel lidera a może być o to coraz trudniej bowiem konkurencji ciągle przybywa. Co z Apple? Apple po prostu robi swoje.

Mobility

Jako marka istniejemy na rynku od 2001 roku. Swoją obecność podkreślamy przede wszystkim wydawaniem magazynu „Mobility”, który zaledwie po kilku latach został uznany na rynku jako największy i najbardziej popularny miesięcznik o smartfonach i najnowszych technologiach mobilnych.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *