Rynek wereables ma się bardzo dobrze. Według najnowszego raportu Strategy Analytics w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż ubieralnych gadżetów wzrosła o 21% w stosunku do analogicznego okresu minionego roku. Co więcej nowym liderem sprzedaży zostało Apple.
![Apple Watch 2 Apple Watch 2](http://mobilitynews.pl/wp-content/uploads/2017/05/apple-watch-800x420.png)
Drugą lokatę ponownie zajmuje Xiaomi, które sprzedało 3,4 miliona urządzeń (0,4 miliona mniej niż w pierwszym kwartale 2016 roku) co stanowi 15,5% rynku i nieznacznie ustępuje Apple.
Dotychczasowemu liderowi – Fitbit’owi udało się sprzedać zaledwie 2,9 miliona urządzeń (13,2% udział w rynku). Warto podkreślić, że pierwszym kwartale 2016 roku Fitbit liderował z 4,5 milionami sprzedanych wereables, więc w wypadku tej firmy mówimy o 36 % spadku sprzedaży.
Cieszy mnie coraz lepsza kondycja rynku wereables, nie dziwi też stabilna druga lokata Xiaomi, Chińczycy może i tworzą głównie proste urządzenia, ale przy tym niedrogie i solidne. Fitbit musi koniecznie coś zrobić jeśli chce wrócić na fotel lidera a może być o to coraz trudniej bowiem konkurencji ciągle przybywa. Co z Apple? Apple po prostu robi swoje.