Nissan zaprezentował dziś światu zupełnie nowy model Ariya. Ten elektryczny crossover coupé otwiera nowy rozdział w historii samochodów elektrycznych Nissana. Ariya w dużym stopniu bazuje na podobnie nazwanym samochodzie koncepcyjnym zaprezentowanym na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2019 r., zapowiadanym wcześniej jako model IMx na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2017 r.
Przy zasięgu szacowanym na 500 kilometrów (w cyklu mieszanym wg WLTP; dane przed homologacją) Ariya powinien się sprawdzić zarówno w codziennych dojazdach do pracy, jak i w dalszych podróżach. To pierwszy model produkcyjny reprezentujący nową, „zelektryfikowaną” tożsamość marki Nissan.
Ariya zbudowana na nowej platformie samochodów elektrycznych Sojuszu jest najdoskonalszym wyrazem koncepcji Nissan Intelligent Mobility, czyli firmowej strategii dalszego zwiększania atrakcyjności produkowanych pojazdów oraz dążenia do całkowitego wyeliminowania emisji i wypadków śmiertelnych na drogach.
Oparta na trzech głównych filarach koncepcji Nissan Intelligent Mobility (inteligentna energia, inteligentna jazda i inteligentna integracja) Ariya łączy technologię samochodu elektrycznego z nowym poziomem bezbłędnie działającego interfejsu człowiek-maszyna, oferując nowe wrażenia z jazdy.
Inteligentna energia i osiągi przydatne w różnych sytuacjach
W pełni elektryczny zespół napędowy modelu Ariya jest połączeniem integracji zaawansowanej technologii samochodów elektrycznych. Połączenie dynamiki, opcji ładowania i wydłużonego zasięgu ma zaoferować nowy poziom w bezemisyjnej motoryzacji.
![](https://mobilitynews.pl/wp-content/uploads/2020/07/Nissan-Ariya-foto-2-300x200.jpg)
Na europejski rynek przewidziano pięć wersji modelu, w tym dwie z przednim napędem oraz wersje z napędem na wszystkie koła.
Ariya 63 kWh z napędem na jedną oś jest dla mieszkańców miast i przedmieść, którzy chcą dojeżdżać do pracy samochodem elektrycznym nowej generacji. Ariya 87 kWh z napędem na jedną oś ma wzmocniony silnik i zwiększony zasięg, więc sprawdzi się na dłuższych trasach.
Ariya e#4ORCE 63 kWh z napędem na wszystkie koła oferuje równowagę między osiągami a ceną w swoim segmencie. Samochód wyróżnia się innowacyjnymi technologiami, takimi jak dwa silniki elektryczne oraz sterowanie napędem e#4ORCE, zapewniające zrównoważone i przewidywalne przekazywanie mocy na wszystkie cztery koła.
Ariya e#4ORCE 87 kWh z napędem na wszystkie koła oferuje zwiększony zasięg i wszystkie możliwości technologii e#4ORCE. Ariya e#4ORCE 87 kWh Performance to wersja flagowa o zwiększonej mocy.
Nissan Ariya posiada do holowania przyczepy o masie do 1500 kg.
W Europie dostępnych będzie pięć wersji Nissana Ariya:
Dane techniczne pojazdów na rynek europejski | Ariya (2WD) | Ariya (AWD – e-4ORCE) | |||
63 kWh | 87 kWh | 63 kWh | 87 kWh | 87 kWh Performance | |
Pojemność akumulatora | 65 kWh (nominalna) | 90 kWh (nominalna) | 65 kWh (nominalna) | 90 kWh (nominalna) | 90 kWh (nominalna) |
(szacunkowa, przed homologacją) | 63 kWh (użyteczna) | 87 kWh (użyteczna) | 63 kWh (użyteczna) | 87 kWh (użyteczna) | 87 kWh (użyteczna) |
Moc | 160 kW | 178 kW | 205 kW | 225 kW | 290 kW |
Moment obrotowy | 300 Nm | 300 Nm | 560 Nm | 600 Nm | 600 Nm |
Przyspieszenie (0-100 km/h) | 7,5 s | 7,6 s | 5,9 s | 5,7 s | 5,1 s |
Prędkość maksymalna | 160 km/h | 160 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Szacunkowy zasięg (Wartość szacunkowa – cykl mieszany wg WLTP) | Do 360 km | Do 500 km | Do 340 km | Do 460 km | Do 400 km |
Długość | 4595 mm | ||||
Szerokość | 1850 mm | ||||
Wysokość | 1660 mm | ||||
Masa (w zależności od wersji i wyposażenia) | 1,8-2,3 t | ||||
Rozstaw osi | 2775 mm | ||||
Pojemność bagażnika | 2WD: LHD 468 l; RHD 466 l 4WD: LHD 415 l; RHD 408 l | ||||
Standard ładowania | CCS (dla Europy) | ||||
Rozmiar opon (przód i tył) | 235/55R19 | 255/45R20 (opcjonalnie) |
Powyższe dane techniczne zostały podane wg stanu na lipiec 2020 r., przed homologacją.
Nazwy modeli, wyposażenie i dane techniczne mogą różnić się na poszczególnych rynkach.
![](https://mobilitynews.pl/wp-content/uploads/2020/07/Nissan-Ariya-wnętrze-300x200.jpg)