Sprzedaż smartfonów w Polsce wyhamowała

43 0
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez International Data Corporation (IDC), w 1 kwartale 2019 roku sprzedaż smartfonów w Polsce gwałtownie spadła. Na rynek dostarczono w tym czasie ok. 2,1 mln. urządzeń. Oznacza to wzrost sprzedaży bliski zeru w porównaniu do 1 kwartału ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2019 roku zaobserwowano też zmianę na pozycji lidera. Pod względem sprzedaży urządzeń Huawei wyprzedził Samsunga. Na trzecim miejscu bez zmian pozostaje Apple. Xiaomi uplasował się na miejscu czwartym. Udziały zarówno Apple, jak i Xiaomi zmniejszyły się w porównaniu do 1 kwartału 2018 roku. Zaobserwowano też wzrost o prawie 4% udział należącej do Lenovo marki Motorola.

Marki smartfonów z największym udziałem w polskim rynku w I kwartale 2019 (ujęcie ilościowe). Źródło: IDC 2019

W 1 kwartale 2019 roku Huawei wprowadził kilka nowych smartfonów, co (…) pozwoliło firmie zdobyć największy udział w polskim rynku. Dotychczasowy lider – Samsung – swoje portfolio odświeżył dopiero na przełomie pierwszego i drugiego kwartału, stąd też w drugim kwartale można byłoby spodziewać się walki o pozycję lidera, jednak sankcje amerykańskie wobec Huawei wprowadzają duży element niepewności odnośnie finalnej reakcji użytkowników – zwraca uwagę Marek Kujda, analityk IDC.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *