Jeśli operator stacjonarny trafia do grupy, w której są już telekom mobilny i telewizja to nie po to, aby nie wprowadzać ofert konwergentnych. Po zakończeniu formalności związanych z przejęciem Netii przez nowych właścicieli i związanych z tym zmianami w zarządzie pojawiły się oczekiwane nowości.
22 maja Netia formalnie weszła w skład Grupy Cyfrowy Polsat. Kwestią czasu było pojawienie się wspólnej oferty wykorzystującej potencjał każdego z podmiotów grupy: sieci stacjonarnej Netii, komórkowej Polkomtela, platformy Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat. Takie plany ujrzały światło dzienne dziś.
Co się takiego zmieni? – Będziemy opierać swoją działalność na czterech filarach – zadeklarował Andrzej Abramczuk, nowy prezes Netii. Pierwszym jest zasięg dla klientów indywidualnych. Oferta Netii jest już dostępna we wszystkich salonach Cyfrowego Polsatu. Drugi tor działania wynika niejako z pierwszego, czyli oferty wszystkich operatorów z Grupie CP będzie można zamówić oddzielnie, ale skorzystanie ze wszystkich będzie wiązało się z dodatkowymi promocjami (np. internet stacjonarny w Netii + telefonia komórkowa w Plusie itd.).
Netia, podobnie jak niedawno Orange i UPC także przyspiesza transfer danych na swoich łączach. Obecnie najczęściej spotykania prędkość to 150 Mb/s, ale tam gdzie technologia na to pozwala została ona zwiększona do 600 Mb/s. Najlepszym wynikiem Netia może pochwalić się w Warszawie i Krakowie, gdzie prędkość transferu danych w sieci światłowodowej osiąga poziom do 900 Mb/s. – To nie jest nasze ostatnie słowo jeśli chodzi o prędkość internetu – powiedział Andrzej Abramczuk.
Czwartym filarem ma być Giga Kablówka czyli telewizja, której przybyło kanałów. Obecnie 70% sprzedaży Netii do internet połączony z dostępem do TV. Wisienką na torcie ma być Liga Mistrzów i Liga Europy w kanale Polsat Sport Premium, bowiem to Polsat od obecnego sezonu przejął prawa do transmisji wszystkich meczów LM i LE.
Dodatkową zachętą mają być krótsze umowy, nazywane studenckimi. Można je zawrzeć z operatorem nie na 24 miesiące jak to dotąd bywało (także u konkurencji), ale na 9 miesięcy. Krótszą umowę można łączyć z innymi promocjami Netii – obecnie to zwolnienie z opłaty abonamentowej do końca roku kalendarzowego.
Zmiany obejmują także przekaz reklamowy. Od teraz symbolem nowej oferty Netii będzie niebieski pajączek (głosu użyczył mu artysta Czesław Mozil), w skojarzenie z oplatającą siecią, w domyśle ofert, nie jest przypadkowe.