Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała wyniki za II kwartał i pierwsze półrocze br. Grupa odnotowała w II kwartale wzrost liczby użytkowników programu smartDOM i usługi mobilnego dostępu do Internetu oraz świetne wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za II kwartał 2015 r.
mln PLN | II kwartał 2015 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 2 469 | 41% |
Koszty operacyjne* | 1 506 | 45% |
EBITDA | 977 | 38% |
Marża EBITDA | 39,6% | (1 p.p.) |
Zysk netto | 305 | 130% |
Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za II kwartał 2015 r.
mln PLN | II kwartał 2015 | zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży | 2 171 | 49% |
Koszty operacyjne* | 1 341 | 54% |
EBITDA | 844 | 42% |
Marża EBITDA | 38,9% | (1,7 p.p.) |
Zysk netto | 211 | 30% |
* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji
W II kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat:
- Posiadała 6 mln klientów kontraktowych:
- liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła r/r o ok. 3% do 12,4 mln, z czego 6,5 mln stanowiły usługi telefoniczne, 4,4 mln usługi telewizyjne, a 1,5 mln usługi internetowe,
- ARPU klienta kontraktowego wzrosło r/r o 2% do 87 zł,
- systematycznie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) wzrósł r/r o 7% do 2,07,
- wskaźnik churn wyniósł 10,1%.
- Baza aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 4 mln, z czego:
- 3,7 mln usług telefonicznych,
- 0,05 mln usług telewizyjnych,
- 0,2 mln usług internetowych,
- ARPU na usługę przedpłaconą wzrosło r/r o 2,6% do 18,3 zł.
- 4,9 mln kart SIM aktywnie korzystało z transmisji danych, co oznacza wzrost o 23% w stosunku do analogicznego okresu 2014 r.:
- smartfony stanowiły w II kwartale br. ok. 90% całkowitej sprzedaży telefonów.
źródło: Cyfrowy Polsat