Uczniowie z ponad dwóch tysięcy szkół korzystają już z naszej mLegitymacji. Ministerstwo Cyfryzacji czeka na kolejnych chętnych.
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie. Aby ją mieć, szkoła musi przystąpić do projektu MC. Wystarczy, że dyrektor szkoły lub wskazana przez niego osoba wypełnią krótki formularz.
To czego potrzebują uczniowie, by korzystać z mLegitymacji, to smartfon z systemem Android (co najmniej wersja 6.0).
W każdej mLegitymacji zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowym jego odpowiedniku:
imię i nazwisko ucznia,
numer legitymacji,
datę wydania,
termin ważności,
status użytkownika (uczeń),
datę urodzenia,
PESEL,
adres zamieszkania,
nazwę i adres szkoły.
mLegitymację można zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga. Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zagubienia telefonu).