AB czeka na zmiany

53 0
Co zostało w pamięci po dzisiejszej konferencji wynikowej AB? Nie wyniki finansowe. Te jak zwykle były dobre. Ale stwierdzenie wprost, że wszyscy czekają na zakończenie transakcji przejęcia ABC Daty przez ALSO. Bo to, że się przedłuża … psuje rynek.

W 3 kwartale obrachunkowym (w 1 kalendarzowym) AB osiągnęło 1,9 mld przychodów, wobec 1,8 mld przed rokiem. Zysk operacyjny spadł z 18,3 mln zł przed rokiem do 16,7 mln zł. Wzrósł za to zysk netto. W minionym kwartale 2019 r. wyniósł on 10,3 mln zł, wobec 10,2 mln zł przed rokiem. – Wzrost jest symboliczny. Ale cieszy nas, że zatrzymaliśmy tendencję spadkową – przyznał Grzegorz Ochędzan, wiceprezes i dyrektor finansowy AB. O wynikach skonsolidowanych Grupy AB po 3 kwartałach obrachunkowych pisaliśmy tutaj.

Grzegorz Ochędzan zwracał przed wszystkim uwagę na stabilną sytuację finansową AB. Efektem tego 1/3 bieżących wydatków pochodzi z kapitałów własnych. Zwracał też uwagę na to, że strategia wchodzenia w nowe segmenty się sprawdza. Jako pierwszy wymienił Digital Signage (sprzedaż ścian LCD i LFD). AB odnotowało tu znaczny wzrost obrotów.

Jednak nic nie przebije wzrostu obrotów jeśli chodzi o segment Smart Home. Tu rok do roku wyniósł on 1186% (to nie pomyłka pisarska). – Zdaję sobie sprawę, że będą padać zarzuty, iż jeśli sprzedajemy np. inteligentne żarówki po 5 zł i sprzedaż nam podskoczyła, to takie wyniki można osiągnąć. Otóż tak nie do końca było, te transakcje miały większą wartość. Poza tym my dopiero zaczynamy poważnie istnieć w tym segmencie – powiedział Grzegorz Ochędzan. Przy okazji przypomniał, że AB nawiązało współpracę z firmą Somfy, jednym z liczących się graczy na rynku Smart Home.

Co z konkurencją?

Wiceprezes AB nie unikał odpowiedzi na pytania o sytuację u największego konkurenta – ABC Daty. Przeciwnie – sam przyznał, że dystrybutor z Magnic czuje presję na marże ze strony konkurencji, tylko … No właśnie. Transakcja przejęcia ABC Daty przez ALSO Holding przeciąga się. Zdaniem Grzegorza Ochędzana niepokojąco długo. – Wszyscy czekają na jej zakończenie, my oczywiście też. Od tego zależy ewentualna modyfikacja naszej strategii. Myśleliśmy, że stanie się to znacznie szybciej – powiedział Grzegorz Ochędzan. Na pytanie o ewentualne fiasko przejęcia ABC Daty odpowiedział, że zarząd AB bierze pod uwagę każdy scenariusz.

Przyznał jednak, że jeśli do konsolidacji nie dojdzie, może to mieć negatywny efekt dla całego rynku.

zdjęcie otwarcia: Grzegorz Ochędzan prezentuje wyniki kwartalne

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *